تبلیغات
رنگ زندگی - طراحی - قدم اول در اصلاح الگوی مصرف
خدای من ، ناگفته هایم را اجابت کن .... از گفته هایم پشیمانم

نگارش در تاریخ سه شنبه 22 اردیبهشت 1388 توسط شهرام خسروان

همه می دانیم وقتی صحبت از اصلاح الگوی مصرف به میان می آید همه انگشت های اتهام بسمت مردم دراز می شود و مسبب تمامی عقب ماندگی های کشور بخاطر عدم مصرف در چهار چوب های تعیین شده مردم اعلام می شوند . اما مسلم است که اول از هر کاری باید این الگو تعریف شود . اگر در 30 سال قبل در مملکت ما 100 کیلو وات مصرف ماهیانه برق بعنوان الگو انتخاب شد آیا امروز با اینهمه دستگاه های برقی مختلف که صدا و سیمای دولتی ما نیز در تبلیغ خرید آن کم نمی گذارد باز هم  100 کیلو وات مصرفی مناسب است ؟ مقصر کیست ؟ مردم که مصرف می کنند ؟ صدا و سیما ؟ یا تولید کننده و وارد کننده دستگاه های مورد اشاره ؟

همه با این نظر موافقیم که اصلاح الگوی مصرف برای آسایش و رفاه بیشتر مردم است و بس . لذا بنظر می رسد اولین قدم در راه اصلاح الگوی مصرف طراحی آن باشد ، مشخص نمودن حد و حدود مصرف که مطمئناً بسته به شرایط اقلیمی مناطق و زمان تفاوت خواهد نمود والا در نظر من حقیر ممکن است شستشوی ماهیانه خودرو کفایت و برای مالک آن ارابه سانتافه مشکی رنگ هر روز نیز کم باشد !

 

 

 

 

با تشکر از مهندس علیرضا جعفری

 




طبقه بندی: چطوری مصرف کنیم ؟،  اجتماعی، 
برچسب ها: اصلاح الگوی مصرف،
Blog Skin